søndag 29. mai 2011

Solsikker, jeg og jentungen har sådd:)

Fant ut at det hadde vært artig med noen Solsikker, hønene og kaninene spiser jo frøene også.
Husker da jeg var lita å nesten hvert år var det konkurranse på skolen om å få den høyeste Solsikka. Det ble aldri meg. For å si det som det er så kom jeg aldri så langt at jeg noensinne fikk blomst ut av de utdelte frøene mine hi,hi... Kanskje jeg lykkes bedre i en alder av 33 og ved hjelp av min 5åring;)))

Jeg la solsikkefrø i et glass vann et døgn. Putta dem i en kjeksboks med våt jord og la plastfolie over, for deretter å plassere det i kjøkkenvinduet.

Her er hva som skjedde bare på få dager:





Overraska over hvor fort dette gikk! Satte dem ut på veranden i dag. Lar de stå litt der før jeg planter dem ved en husvegg. Brukte plastfolien helt til det nederste bilde. Har ikke brukt annet frø enn de man kjøper til fuglene i matbutikken altså;)

Så fikk jeg vite at datteren min hadde sådd både Solsikke og Ringblomst i barnehagen. De fikk hun med seg hjem før helga. Så da har vi enda litt mere å følge med på. Skolegutten min fikk lysta til å prøve noe han også, han ville ha vannmelon. Så vi prøver;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.