lørdag 21. mai 2011

Noen bilder av kyllingene + litt annet

I dag er vi oppe i 6 kyllinger:)
Jeg hadde med kamera på morran for batteriet på det døde sist jeg hadde det med:(
Men nå er det nylada og bilder ble det. Bilder som er verdt å deles:)))






Dette er forresten matløken jeg satt:) Jeg er så imponert over at det har skjedd noe i det heletatt ettersom den ene hunden har gravd den opp x-antall ganger;)

Loffe formen jeg kjøpte på loppis har jeg prøvd også!
Datteren min og tant ungen min var med å bakte den:) Jeg leste et sted på nett at dette var ekstremsport for loffeelskere!

Dette stod på vi vil ha loff
Spiralloff er ekstremsport for loffelskere. Oppskriften på spiralloff er omtrent den samme som for vanlig loff – hemmeligheten er at deigen er fanget inni en spiralformet form, så du kan ikke følge med på prosessen underveis. For lite deig i formen fører til at den ikke blir full av deig under stekinga, for mye fører til at den tyter ut på sidene.

Sett formene inn i ovnen, midterste rille og skru ned temperaturen til 180 grader. La steke i 40-45 minutter – og håp på det beste.

Tada!!!!! Tydeligvis for mye det gitt:) Men pytt, jeg bare tok vekk det og loffen ble fin den. Jeg rakk ikke ta etterbilde av den for søsteren min kom å henta tantungen min som fikk med seg den nystekte loffen rett fra formen. Men jeg fikk da en tekstmelding om at loffen var super:))))))))
Må gjøres igjen så vi får smake også;)

Så godt det er å bare labbe ned til hønene å hente seg egg:) Her skal det bakes;)

Fikk tak i hjulvisp. Husker så godt mine minner og gleder ved det, så det vil jeg overføre til mine barn:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.