lørdag 30. april 2011

Tappe sevjesaft

Tenkte tanken på dette for en stund siden, men så falt det litt bort oppi alt annet, men nå har jeg da gjordt et lite forsøk selv om det kan være litt i seneste laget (skal i teorien gjøres like før bjørkeknoppene spretter). Vet noen borrer i treet å lar det renne fra et rør og ned i flaske. Jeg tok i første omgang den enkle metoden med å kutte kvist (kutt av greinen en tredjedel fra stammen), tre på flaske og sette fast. Fant ingen tråd, så tok like så godt litt teip;) La det stå et par dager før jeg tapper saften, om det blir noe da;)
Dette er første gang jeg gjør det her, er spent på å smake! Om ikke greinene henger så bind greinen fast til stammen på treet. Ja og jeg tapper av bjørketrær;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.