torsdag 21. april 2011

Potetåkeren er ferdig!

Endelig var den lille flekken med potetåker gravet og jorden vendt. Både tantunge og Eva kanin har vært med å gravd for meg:) Har satt pimpernell potet:) Hadde kjøpt noen inn som hadde ligget så lenge at groene hadde vokst 1cm. Var bare 13stk i posen så det er alt jeg har satt. Starter i det små jeg. Dersom ting lykkes både i potetåker og i grønnsakshage så blir det større neste år;)

En av de som er med å inspirerer meg er Frank:)
Bondeknølen i Danmark, eller bonderøven som det heter der.
Jeg anbefaler varmt serien om ham som heter nettopp bonderøven:

Frank er en av de få vaskekte bondeknølene i Danmark – og han er stolt av det! Han drømmer om et enklere liv, hvor han forsyner seg selv. I stedet for å sitte stille med sin drøm, så gør han noe med det! Han har kjøpt en gammel nedslitt gård, som danner ramme om drømmen. Her skal han annlegge en gigantisk kjøkkenhage med allverdens urter og grønnsaker, som han vil forsøke å selge, han skal bygge et nytt hus, fordi det gamle stuehuset er ved å falle sammen, han skal finne høns, geiter og gjess til gården, så han kan slagte og få god mat på bordet, han skal bygge hus og innhegninger til dyrene, han skal trene sine hester, så de kan arbeide i marken – og mye mye mere.

2 kommentarer:

  1. Håper det gikk bra med potetene, hvor mye ble det til slutt?

    SvarSlett
  2. Takk for det:)
    Nei huff, det regnet så mye den sommeren at de fleste druknet/råtnet:( Hadde satt noen Beate poteter i et blomsterbed så fikk fine poteter der, men ikke mere enn til et par middager for 4stk;) Men lærte jo noe, hvor jeg ikke skal sette poteter i tilfelle like mye regn;)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.