lørdag 9. april 2011

Endelig ny utgang


Da har jeg endelig kommet i gang med å lage ny utgang for hønene ut til utegården. Det er egentlig kaniner som har brukt utegården de siste årene men etter som det plutselig ble så mange høner så bytter de utegård.

Vi fikk våre første høner i fjor sommer(2010) 4høner og en hane. Har jo hatt lyst på høner siden jeg var liten så dette var artig. Jeg trives kjempe godt med dem, mere enn jeg faktisk trodde jeg kom til å gjøre. Så da jeg fant ut at hun jeg kjøpte de fem første av skulle slutte helt med høns så tok jeg over resten av de hun hadde for en veldig billig penge. Så nå har vi 22høner og 4haner:)
De er alle dverghøns: Dvergkochin, Chabo, Silkehøns og noe mix.

Ønsker meg to hvite italienere, har jo navnene klare: Vera og Pricilla:)))
Jeg håper å få utgangen helt ferdig i morra og at været er like flott som i dag så kan de få komme ut å kose seg i sola og frisk luft. Gleder meg som en unge jeg da;)

Har ikke hatt tak på denne utegården så jeg var på Felles kjøpet forrige helg å kjøpte netting. Så nå er det både netting tak og netting golv. Har spadd jord over golvnettingen og over det er det halm som min snille nabo gav meg:)
Så da skal det mye til for at rovdyr skal kunne klare å ta dem.
Hønsehuset er egentlig en moelven brakke. Først brukt som stall til en shettis og dølahest. Deretter kaniner og i dag bor hønene i den ene hesteboksen og kaninene i den andre. Om vinteren i alle fall. Nå er det på tide å begyne å flytte ut:)

Jeg skal prøve å få malt ferdig innvendig og skifte ut vinduene i løpet av sommeren. Ja og den utrolig tunge og vonde døra! Prosjektene står på venteliste så en ting av gangen;)

2 kommentarer:

  1. Så koselig ♥

    Gratulerer så mye med ny blogg :D
    Denne legges rett i blogglista mi, vettu ;)

    Koselig med høner da, og kjekt å være selvforsynt med egg og sånt =)

    Ha en fin søndag.

    Klemmer

    Linnie ♥

    SvarSlett
  2. Tuuusen takk :)))
    Nå som våren er her begynner egglegginga å ta seg opp også.
    Så koselig at du legger den til lista di, skal legge din inn her også. Bloggen din er jo så koselig:)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.