søndag 31. juli 2011

BLÅBÆRMUFFINS (med oppskrift) namelignam altså!!! :)

Vi har gjordt mye rart i det siste og en av tingene var å dra på blåbærtur. Svigermor, ungene og meg:)
Sitte i skogen i hver vår blåbærtue og skravle mens vi plukker, barndomsminnene kommer tilbake til en da:)
Ungene var kjempe flinke til å plukke og vi fant litt markjordbær å smake på underveis også.
Jeg stor trives i skogen, det er stedet for meg:)


Har med bærplukkeren vi kjøpte på loppis;)


Blåbærmuffins oppskrift:
ca30stk

ca 12-15min i ovnen 225grader


4egg
4dl sukker
3dl fin sammalt hvete
3dl hvetemel
2ts bakepulver
2ss vaniljesukker
2dl smelta margarin
2dl lettmelk
ca 6dl blåbær

(dersom man ikke er så glad i så mye bær så halver bærmengden)





Ble igjenn litt å fryse også:)))

Fant litt syre planter også, artig har ikke smakt på de siden jeg var lita:)

1 kommentar:

  1. Namenam med blåbærmuffins :)
    klem fra siv og odin

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.