søndag 5. juni 2011

Etter regn kommer sol og skal si det setter fart på planter;)

Matløken i blomsterbedet ble tråkket på av en Sankt Bernhardshund:S

Men den overlevde det å har vokst mye:)))

 Min lille løkåker:) Her har jeg satt setteløk. Gul, oval og rødløk. Er noen beatepoteter på siden i teorien også...
 Den første lille spire

Nå spirer det masse:)
 Sukker ertene som var først ute
 Vokst masse, men det har vært noen å smakt en del på dem:(((
 Gulrot spirene
 Etter regnet:
 Første tegn til at det skjer noe med potetene
 Etter regnet:)
 Alle 13 pimpernellene er fremme:)
 Syrin, mmmm.... lukten er herlig:)
 Gressløken har vokst som bare det så jeg tok med meg en bundt, skyllet av, klippet og frøys ned;)

Ellers er solsikkene og ringblomsten plantet ute. En luring hadde puttet solsikkefrø oppi vannmelonfrøene sine så dere kan jo gjette hva som skjedde der;)
Paprika og tomatplanten på verandaen vokser og vokser:)
Putta maiskjerner/upoppa popcorn i glass vann i dag, kan man få mais kanskje???
Ellers er resten av grønnsakshagen kaos. Jeg plantet jo frøene til alt rett i jorden så nå kan jeg ikke se hva som er ugress osv. Men neste vår vet jeg jo bedre;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.